Hory volají! Dobrodružství ve Wilder Kaiser

Kam vyrazit v létě lézt, abyste neumřeli vedrem a zároveň se tam vyplatilo jet jen na prodloužený víkend? Napadá mě jen Adr a hory. Na Adr ukazovali velký deštík, tak jsem si říkala, co dát pro změnu něco nového, a vylézt si nějaké pořádné vícedélky v Alpách. Pohoří Wider Kaiser (Tyrolsko - Rakousko) máme 6 hodin z domova, takže jsem sehnala průvodčíka, přemluvila bráchu a jelo se.

Díky mému dotazu na Instagramu jsem dostala několik tipů na cesty. Jenže jsme si s sebou vzali jen jednoduché 80m dlouhé lano a tím se nám dost omezil výběr cest (dlouhé délky i slanění). Chybami se člověk učí a příště do hor už jen s dvojčaty! A také si už vždy budu brát do stěny bundu i když na parkovišti bude 25 stupňů!:-) Během sobotní cesty autem jsem horlivě listovala v průvodci a zaujala mě cesta Vertical Tango. Večer jsme dojeli na parkoviště Griesener Alm. Hlásili přes noc deštík, takže jsme se rozhodli otestovat spaní v bráchově nové Fabii kombíku. Dopadlo to tak, že jsme tam byli namačkaný jako sardinky, sjížděli jsme zkopečka dolů a vůbec se nevyspali. Ráno v půl 8 jsme s oteklým obličejem vstali, kopli do sebe dvojité expreso a po zabalení matroše jsme se vydali nahoru.

Vertical Tango 9-/9

Nástup trval 2 hodiny do kopce z Griesener Alm. Ale to jsme byli ještě plní sil, takže to jsme zvládli v pohodě. Lezení 260m v kompaktní stěně byla nádhera! Střídaly se délky po vlastním jištění (nejvíc jsme používali střední friendy) s těžšími dobře odjištěnými délkami. Cesta končila na hřebenu a na vrchol Fleischbank 2187m jsme došli po vyznačené cestě červenými puntíky. Vyznačenou cestu jsme následovali až k místu slanění (3 délky) a vrátili jsme se zpět do údolí Steinerne Rinne. Lezli jsme každý s malým batůžkem a v tom táhli vše (vodu, sváču, tenisky). V tahání jsme se střídali a občas jsme spojili nějaké délky v jednu (1.+2. a  7.+8.)

Restday

Další den jsme byli úplně KO. Více než ruce jsme měli unavené nohy. Udělali jsme si dlouhé ráno na parkovišti, palačinky, kávičku a pak jeli v vodě. Na mapách.cz jsme našli hezké místo s vodopádem Staudin ger. Bach, kde jsme si dali koupačku a obídek. Pak už jen nákup a přejezd na druhou stranu pohoří na parkáč Wochenbrunneralm. Všude je cedule se zákazem kempování. Takže brácha se šel někam do lesa schovat se stanem a já hecla další noc v autě.

Sex’n Bolts & Rock’n Roll 8+

Tato cesta vede z druhé strany pohoří na kopec Leuchsturm 2270m a doporučil nám ji Matěj. Prý je dobře zajištěná a mohlo by nám tam vystačit lano. Vstávali jsme napohodu v půl 9 a po snídani se vydali opět na pěší túru pod cestu. Nástup trval 2,5 hodiny, takže jsme se opět odpálili samotnou chůzí. Lezení a jištění na štandu byla pro nás pohoda. Rozjeli jsme tempo a 8mi délkovou cestu jsme vyběhli za 3 hodiny. V průvodci psali, že je to celé vynýtované, ale pro jistotu jsme vzali 2 friendy a pár smyček, které jsme v lehkých délkách použili. Opět to byla nádherná cesta v pevné skále. Jen klíčová délka 8+ nám přišla masakr a moc jsme klíčový boulder nepochopili. Takže jestli to někdo z Vás čtenářů někdy poleze, dejte vědět, jaké Vám to přišlo. Dolů jsme slanili tou stejnou cestou.

Tak zase příště hory! Moc mě to bavilo!:-)